Listeners:
Top listeners:
ΕΡΚΟ LIVE
today18/10/2025 1:47 ΜΜ
Η ΟΣΕΤΕΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους στην απόφαση για το κλείσιμο της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στις 31/12/2025 και τη μεταφορά της σε καθεστώς εκκαθάρισης.
Μια τέτοια εξέλιξη θα στερήσει τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα από τον μοναδικό δημόσιο οργανισμό με έδρα τη Θεσσαλονίκη (Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου) που έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση σημαντικών έργων υποδομής, αφήνοντας ανεκμετάλλευτη την πολύτιμη τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί και μπορεί να αξιοποιηθεί για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας.
Η εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ολοκλήρωσε με επιτυχία τον βασικό άξονα και τους καθέτους της Εγνατίας Οδού, έργο συνολικού ύψους περίπου 8 δισ. ευρώ. Παράλληλα, συνέβαλε καθοριστικά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων μικρής και μεγάλης κλίμακας, στη σύνταξη μελετών, τεχνικών κανονισμών και προτύπων, καθώς και στην εξεύρεση χρηματοδοτήσεων για πολλές Περιφέρειες της χώρας και του εξωτερικού.
Πολλά έργα φέρουν τη σφραγίδα της, ενώ αρκετές τεχνικές καινοτομίες που εισήγαγε εφαρμόζονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια, το μακροχρόνιο καθεστώς αναμονής για την παραχώρηση της οδού, σε συνδυασμό με συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές, στέρησε από την εταιρεία τη δυνατότητα αναβάθμισης και ενίσχυσης του ρόλου της. Ως αποτέλεσμα, μια εταιρεία που διαχειρίστηκε έργο 8 δισ. ευρώ δεν αξιοποιήθηκε καθόλου στην απορρόφηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Άμεσες επιπτώσεις
Το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας θα έχει άμεσες συνέπειες, καθώς εκκρεμούν μελέτες και έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί ή συμβασιοποιηθεί και αφορούν τις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις
Σε βάθος χρόνου, η μη αξιοποίηση της εταιρείας είχε ως αποτέλεσμα μεγάλα αναπτυξιακά έργα – ακόμη και της Θεσσαλονίκης – να σχεδιάζονται και να εκτελούνται αποκλειστικά από κεντρικές υπηρεσίες της πρωτεύουσας. Αυτό στερεί από τις τοπικές κοινωνίες την ουσιαστική αποκέντρωση στη διαχείριση έργων υποδομής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη και την αποτελεσματικότητα των έργων.
Επιπλέον, θα υπάρξουν επιπτώσεις και στην τοπική οικονομία, καθώς θα περιοριστούν οι δυνατότητες ουσιαστικής συμμετοχής των τοπικών επαγγελματιών και φορέων στον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων. Η πραγματικότητα αυτή αναδεικνύει την ανάγκη ύπαρξης ενός ισχυρού τοπικού φορέα που θα μπορεί να εγγυηθεί τη συνέχεια και την αποτελεσματική υποστήριξη της ανάπτυξης.
Προτάσεις για την επόμενη μέρα
Η ΟΣΕΤΕΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» απευθύνουν θεσμική έκκληση προς τον πολιτικό κόσμο, τους θεσμικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση να στηρίξουν με υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα την πρότασή μας.
Η ενίσχυση ή μετεξέλιξη της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε φορέα σχεδιασμού και διαχείρισης έργων υποδομής δημόσιου χαρακτήρα στη Βόρεια Ελλάδα δεν αποτελεί απλώς επιλογή, αλλά κρίσιμη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της συνέχειας, την προστασία του δημόσιου συμφέροντος και την ουσιαστική ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης που τόσο ανάγκη έχει η χώρα στη σημερινή συγκυρία.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ανδρέας Στοϊμενίδης Εμμανουήλ Κριτσωτάκης
Συντάχθηκε από: ERKO
Aποτελεί πιστοποιημένο συνεργάτη των Οργανισμών GEA και GRAMMO
Copyright ΕΡΚΟ