play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    ΕΡΚΟ LIVE

Τοπικά Νέα

«Ελάχιστα προβλήματα βλέπει η κυβέρνηση στην Εγνατία Οδό τα οποία θα λυθούν από τον … παραχωρησιούχο προσεχώς»

today10/09/2025 12:47 ΜΜ

Φόντο

Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Ιλχάν Αχμέτ για την Εγνατία Οδό

«Ελάχιστα προβλήματα βλέπει η κυβέρνηση στην Εγνατία Οδό τα οποία θα λυθούν από τον … παραχωρησιούχο προσεχώς»

  • Σε καθεστώς εκκαθάρισης η Εγνατία Οδός Α.Ε. από τις 31/12/2025 και παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη επενδυτή για τα επόμενα 35 χρόνια…
  • Χρίστος Δήμας: «Τα ατυχήματα στην Εγνατία Οδό οφείλονται σε κακή εφαρμογή του ΚΟΚ και όχι στα μετωπικά διόδια»
  • «Η σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρίας παραχώρησης υπεγράφη στις 29 Μαρτίου του 2024 με έναρξη της εφαρμογής της στο τέλος του 2025»
  • «Μετά από την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, τα μετωπικά διόδια θα παραμείνουν ως έχουν, γιατί η νέα σύμβαση παραχώρησης για την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες ενσωματώνει πλήρως τις ευρωπαϊκές προβλέψεις και είναι απολύτως συμβατή με το ενωσιακό δίκαιο…»
  • «Η χωροθέτηση των ΣΕΑ, έχει εγκριθεί από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε., αλλά δεν κατασκευάστηκαν ποτέ γιατί η Οδός περιήλθε από το 2012 στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αποφάσισε ότι η υλοποίηση των ΣΕΑ θα γίνει … από τον μελλοντικό παραχωρησιούχο»
  • Ιλχάν Αχμέτ: «Η λογική των μετωπικών διοδίων αντιβαίνει τα όσα συμβαίνουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες»
  • «Η Εγνατία Οδός από μία κατάκτηση του σύγχρονου πολιτισμού που ενώνει λαούς και οικονομίες γίνεται καθημερινά παγίδα κινδύνων για ανθρώπινες ζωές»

Αρνητής της πραγματικότητας η κυβέρνηση της Ν.Δ. και για τα μετωπικά διόδια των εθνικών αυτοκινητοδρόμων και ειδικότερα της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από την σημερινή τοποθέτηση στην εθνική αντιπροσωπεία του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρίστου Δήμα, ο οποίος προσήλθε και  απάντησε στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, κ. Ιλχάν Αχμέτ, για το μείζον ζήτημα της ασφάλειας των οδικών μεταφορών.

Με την επίκαιρη ερώτησή του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ζήτησε από τον κ. Δήμα να απαντήσει πολύ συγκριμένα, α) τι σκέφτεστε να κάνει η κυβέρνηση  για την αντιμετώπιση των τεράστιων κινδύνων για την ανθρώπινη ζωή και ασφάλεια που ανακύπτουν από την λειτουργία των μετωπικών διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας με αποκορύφωμα τα δύο πρόσφατα πολύνεκρα δυστυχήματα σε Πολύμυλο Κοζάνης και Ίασμο Ροδόπης επί της Εγνατίας Οδού  β) εάν ισχύει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητώντας την επιβολή οικονομικών κυρώσεων, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν μετέφερε στο εθνικό της δίκαιο εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας την Οδηγία (ΕΕ) 2022/362, για την εφαρμογή αναλογικού συστήματος διοδίων και τελών χρήσης των εθνικών αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα ο κ. Ιλχάν Αχμέτ έθεσε το ζήτημα της προφανούς έλλειψης καλής συντήρησης της Εγνατίας Οδού ειδικά σε τμήματα του οδικού άξονα της Θράκης, γιατί δεν υπάρχουν ΣΕΑ από τους Κήπους του Έβρου έως και πέρα από την Θεσσαλονίκη καθώς και πότε θα πάψουν να υφίστανται αυτές οι αντικειμενικές αδυναμίες που υποβαθμίζουν την εικόνα ενός σπουδαίου- κατά τα άλλα έργου- όπως αυτό της Εγνατίας Οδού.

Ο κ. Δήμας, όμως τα είδε περίπου όλα καλώς καμωμένα, κόντρα στην κοινή λογική και το δημόσιο αίσθημα των κατοίκων της περιοχής μας.

Πιο συγκεκριμένα, πέρα από τα τετριμμένα ότι «η Εγνατία Οδός είναι ένα σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου» και ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ Α.Ε. που είναι ο φορέας διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου έως σήμερα, «αυτός είναι εξίσου ασφαλής με τους άλλος ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους», ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών παρέπεμψε τα προβλήματα των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων που συμβαίνουν επί της Εγνατίας Οδού στην… κακή εφαρμογή του ΚΟΚ εκ μέρους των οδηγών, τον οποίο παρόλα αυτά η κυβέρνηση έχει αυστηροποιήσει με το νόμο 5209/2025 για να περιοριστούν τα τροχαία!

Σε ό,τι αφορά την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της ευρωπαϊκής οδηγίας  2022/362 για την οποία ρωτήθηκε από τον κ. Αχμέτ η κυβέρνηση, ο κ. Δήμας υποστήριξε ότι «η σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρίας παραχώρησης υπεγράφη στις 29 Μαρτίου του 2024 με έναρξη της εφαρμογής της στο τέλος του 2025 και ότι  μετά από την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, τα μετωπικά διόδια θα παραμείνουν ως έχουν, γιατί η νέα σύμβαση παραχώρησης για την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες ενσωματώνει πλήρως τις ευρωπαϊκές προβλέψεις και είναι απολύτως συμβατή με το ενωσιακό δίκαιο…»

Παραδέχθηκε ωστόσο ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαδικασία έκδοσης του Π.Δ. για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας 2022/362 για την οποία η Ελλάδα παραπέμφθηκε ήδη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εξαιτίας της καθυστέρησης συμμόρφωσης με το ευρωπαϊκό δίκαιο, που αφορά μεταξύ άλλων και την υιοθέτηση συστήματος αναλογικών διοδίων που εκκρεμεί από το 2018!

Κατά τα άλλα ο κ. Δήμας ανέφερε ότι η Εγνατία είναι ο φθηνότερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα, καθώς το κόστος διοδίων είναι 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και ότι ισχύουν οι απαλλαγές για τους μόνιμους κατοίκους της Θράκης, οι οποίες όμως είναι άγνωστο αν θα συνεχιστούν μετά και την πλήρη ιδιωτικοποίησή της.

Σε ό,τι αφορά τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), που δεν υπάρχουν, «η χωροθέτηση τους έχει εγκριθεί από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε., αλλά αυτοί δεν κατασκευάστηκαν ποτέ γιατί η Οδός περιήλθε το 2012 στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αποφάσισε ότι η υλοποίηση των ΣΕΑ θα γίνει … από τον μελλοντικό «παραχωρησιούχο.»

Την ίδια στιγμή ο κ. Δήμας και οι επιτελείς του υπουργείου του δεν βλέπουν κανένα θέμα μη συντήρησης του οδοστρώματος της Εγνατίας στην Θράκη , καθώς υπήρξε πλήρης αποκατάσταση από την Κομοτηνή έως το τελωνείο Κήπων ενώ από την Κομοτηνή έως την Θεσσαλονίκη το έργο υλοποιείται… Σε αυτό το σημείο ο κ. Δήμας παραδέχθηκε ότι απαιτούνται κι άλλες συντηρήσεις και … θα τις δει αυτές τις ανάγκες ο «παραχωρησιούχος» το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Τέλος, ο ίδιος, ανέφερε ότι η κυβέρνηση περιόρισε τα οδικά ατυχήματα με αυστηρά μέτρα ελέγχου της κυκλοφορίας που πάρθηκαν  στο κομμάτι Πάτρα –Πύργος και στον ΒΟΑΚ της Κρήτης. Κατά τα άλλα σε ό,τι αφορά την Εγνατία, όλα εναπόκεινται στον παραχωρισιούχο που αναλαμβάνει την Εγνατία Οδό εντός του 2025.

Να σημειωθεί ότι οκτώ βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ από την βόρεια Ελλάδα, μεταξύ αυτών και ο κ. Ιλχάν Αχμέτ, κατέθεσαν ερώτηση τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με αφορμή την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού με τα εξής ερωτήματα :

  1. Γιατί δεν ανατέθηκε στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» η εποπτεία της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας οδού; Ποια υπηρεσία θα την αναλάβει;
  2. Ποιο ποσοστό των εισπράξεων από τα διόδια θα αποδίδεται στο Δημόσιο ως αντιστάθμισμα για την εποπτεία;
  3. Σκοπεύει η κυβέρνηση να αξιοποιήσει κάποιον φορέα/υπηρεσία για το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων για τη Βόρεια Ελλάδα; Έχει εξεταστεί η συγχώνευση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με άλλες εταιρείες της Θεσσαλονίκης;
  4. Πώς θα διασφαλιστεί η υλοποίηση των υποχρεώσεων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε μελέτες, δημοπρατήσεις και έργα στη Βόρεια Ελλάδα;
  5. Ποιο θα είναι το καθεστώς διαχείρισης του στελεχιακού δυναμικού της εταιρείας;

Συντάχθηκε από: ERKO.GR


erko.gr

Aποτελεί πιστοποιημένο συνεργάτη των Οργανισμών GEA και GRAMMO