Listeners:
Top listeners:
ΕΡΚΟ LIVE
Χωρίς λύση παραμένει από την αρχή του 2025 το πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που έχει δημιουργηθεί στις παραμεθόριες περιοχές, μετά την ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη ελεύθερης κυκλοφορίας Σένγκεν.
Οι Έλληνες οδηγοί που κατοικούν στους νομούς Ροδόπης, Έβρου, Ξάνθης, Δράμας και Σερρών εκμεταλλεύονται την ελεύθερη διέλευση των συνόρων, προμηθευόμενοι καύσιμα από τα φθηνότερα βουλγαρικά πρατήρια. Το αποτέλεσμα είναι δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις να αναγκάζονται να κατεβάσουν ρολά.
Η διαφορά στην τιμή της απλής αμόλυβδης ξεπερνά τα 0,50 ευρώ ανά λίτρο, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά συμφέρουσα την αγορά καυσίμων στη γειτονική χώρα.
Στην Ελλάδα, η τελική τιμή της βενζίνης περιλαμβάνει περίπου 60% φόρους (ΕΦΚ, ΦΠΑ 24%, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις).
Στη Βουλγαρία, ο ΕΦΚ ανέρχεται σε μόλις 0,35 ευρώ/λίτρο, δηλαδή στο μισό από αυτόν της Ελλάδας, με ΦΠΑ 20%.
Η χώρα μας παραμένει στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως σε επίπεδο τιμών καυσίμων, ξεπερνώντας κράτη με πολλαπλάσιο μέσο εισόδημα.
Ήδη από τους πρώτους μήνες εφαρμογής του νέου καθεστώτος, στην Κομοτηνή έκλεισε το 50% των πρατηρίων, με την αγορά να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβίωση των επαγγελματιών.
Η ΠΟΠΕΚ είχε από τον Φεβρουάριο ζητήσει από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τη θέσπιση ειδικού φορολογικού καθεστώτος για τις παραμεθόριες περιοχές, πρόταση που εφαρμόζεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Λίγο πριν την 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η Ομοσπονδία επανέφερε το αίτημα για δοκιμαστική μείωση του ΕΦΚ στον νομό Ροδόπης για ένα έτος, ώστε να εκτιμηθούν τα αποτελέσματα.
Σε επιστολή της σημειώνει:
«Η διέλευση πλέον γίνεται ανεμπόδιστα, με ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα στα πρατήρια καυσίμων της Βουλγαρίας».
«Το χάσμα των τιμών, που η Πολιτεία δεν φρόντισε να εξομαλύνει, οδηγεί σε τεράστια απώλεια φορολογικών εσόδων για το ελληνικό κράτος».
Παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι, πέρα από τις οικονομικές απώλειες, η κατάσταση ενισχύει και τα φαινόμενα παραβατικότητας, τα οποία συνήθως αυξάνονται όταν δημιουργούνται συνθήκες άνισου ανταγωνισμού.
Η αγορά καυσίμων στις παραμεθόριες περιοχές βρίσκεται πλέον σε οριακή κατάσταση, με τους πρατηριούχους να ζητούν άμεση κυβερνητική παρέμβαση ώστε να προστατευθεί η τοπική οικονομία και να μπει φρένο στο κύμα λουκέτων.
Συντάχθηκε από: ERKO.GR
Aποτελεί πιστοποιημένο συνεργάτη των Οργανισμών GEA και GRAMMO
Copyright ΕΡΚΟ