play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    ΕΡΚΟ LIVE

Τοπικά Νέα

Σημαντικές παρεμβάσεις της παράταξης ‘’ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ’’, κατά τη διάρκεια της 4ης 2025 ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μαρωνείας-Σαπών

today14/08/2025 8:47 ΜΜ

Φόντο

Συνεχίζοντας την εποικοδομητική της παρουσία,  προς όφελος του δήμου και των δημοτών, η παράταξη  της αντιπολίτευσης «ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ», κατά τη διάρκεια της 4ης ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μαρωνείας-Σαπών  την Δευτέρα 11 Αυγούστου 2025,  έκανε μία σειρά από στοχευμένες και πολύ ουσιαστικές παρεμβάσεις, με αντίστοιχες ερωτήσεις που έθεσε προς την διοίκηση του δήμου, ασκώντας  έλεγχο στην δημοτική αρχή.

Τα θέματα που ετέθησαν ήταν:

Α.  Ο τραγικός   πνιγμός  του 11χρονου κοριτσιού  στη θαλάσσια περιοχή της παραλίας Ιμέρου του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών, φέρνει στην επικαιρότητα με τον πλέον δραματικό τρόπο την αναγκαιότητα για επί πλέον ελέγχους  με σκοπό την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας λουομένων.

Ερωτάται ο κύριος δήμαρχος:

-Αν  η ανάδοχος εταιρία της ναυαγοσωστικής κάλυψης στο δήμο Μαρωνείας – Σαπών τηρεί όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την μελέτη και τη σύμβαση;

-Αν από την ανάδοχο εταιρία έχουν τηρηθεί και τηρούνται, ειδικά τα όσα προβλέπονται σχετικά με το μηχανολογικό εξοπλισμό που πρέπει  αυτή να διαθέτει;

-Αν ο δήμος παρακολουθεί και ελέγχει  καθ’ όλη τη διάρκεια  της  σύμβασης και με ποιό τρόπο, την ανάδοχο εταιρία ναυαγοσωστικής κάλυψης, για την καλή εκτέλεση των εργασιών της;

Β  Έχει διαπιστωθεί ότι αρκετές κτηνοτροφικές ποτίστρες στον Δήμο μας παραμένουν χωρίς υδροδότηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες στους κτηνοτρόφους, που βλέπουν τα κοπάδια τους να μένουν χωρίς επαρκή πρόσβαση σε νερό, ειδικά σε ημέρες με θερμοκρασίες άνω των 40 βαθμών. Δεν μιλάμε μόνο για απλή ταλαιπωρία, αλλά για ζήτημα επιβίωσης των ζώων, άρα και για οικονομική ασφυξία των παραγωγών της περιοχής μας. Το νερό δεν είναι πολυτέλεια. Είναι βασικό αγαθό και κρίσιμο εργαλείο για τη διατήρηση της κτηνοτροφίας μας. Οι κτηνοτρόφοι δεν μπορούν να περιμένουν. Χρειάζονται λύσεις, διαφάνεια και υποστήριξη από τον Δήμο.

Ερωτάται ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος και ο Δήμαρχος ως εξής:

  1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Δήμου για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης υδροδότησης όλων των κτηνοτροφικών ποτίστρων, ειδικά σε περιόδους ξηρασίας και υψηλών θερμοκρασιών;

Υπάρχει ολοκληρωμένο πλάνο, χρονοδιάγραμμα ή κάποια νέα υποδομή που εξετάζεται για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα;

  1. Διενεργείται από τον Δήμο μεταφορά νερού με υδροφόρες ή άλλο μέσο προς ποτίστρες που εμφανίζουν πρόβλημα;

Αν ναι, σε ποιες περιοχές γίνεται αυτό, πόσο συχνά και με ποιον τρόπο καθορίζεται η προτεραιότητα εξυπηρέτησης;

  1. Για ποιο λόγο κάποιες ποτίστρες παραμένουν συστηματικά χωρίς νερό;

Οφείλεται σε τεχνικά προβλήματα, ελλιπή συντήρηση ή έλλειψη χρηματοδότησης; Και κυρίως: τι ενέργειες έχουν γίνει ή προγραμματίζονται για την επίλυση αυτών των προβλημάτων;

Γ.  Λειτουργία του Γραφείου Κίνησης και χρήση δημοτικών οχημάτων από αιρετούς – Οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα>>

Στο πλαίσιο της λογοδοσίας και της διαφάνειας της διοίκησης του Δήμου Μαρωνείας-Σαπών, θέτω προς συζήτηση και επίσημη ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο το ζήτημα της λειτουργίας του Γραφείου Κίνησης, της χρήσης των δημοτικών οχημάτων και των σχετικών κανονισμών.

Συγκεκριμένα, παρακαλώ να δοθούν απαντήσεις στα εξής ερωτήματα:

1.Ποια είναι η στελέχωση και η καθημερινή λειτουργία του Γραφείου Κίνησης του Δήμου; Ποιος έχει την αρμοδιότητα εποπτείας και διοικητικού ελέγχου;

2.Υπάρχει οργανωμένο σύστημα παρακολούθησης της καθημερινής λειτουργίας; (π.χ. ωράρια λειτουργίας οχημάτων, ωράρια απασχόλησης οδηγών, διαδρομές, κατανάλωση καυσίμων ανά όχημα, έλεγχοι συντήρησης, δελτία κίνησης); Ποιος επιβλέπει τη συμμόρφωση;

3.Υφίστανται οι προβλεπόμενες άδειες και εγκρίσεις για την κίνηση κάθε φύσεως οχημάτων και μηχανημάτων εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου, καθώς και για τη κίνηση τους κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες; Τέλος, πού σταθμεύουν τα οχήματα με το πέρας του ωραρίου λειτουργίας;

4.Όλοι όσοι χειρίζονται ή οδηγούν δημοτικά οχήματα διαθέτουν τα κατάλληλα επαγγελματικά προσόντα, δίπλωμα οδήγησης της σωστής κατηγορίας, ιατρική καταλληλότητα και όποια άλλα κριτήρια προβλέπονται από τη νομοθεσία;

5.Ποιοι αιρετοί (Δήμαρχος, Αντιδήμαρχοι, εντεταλμένοι σύμβουλοι κ.ά.) και βάση ποιας απόφασης έχουν τη δυνατότητα χρήσης υπηρεσιακού οχήματος;

6.Ποιο είναι το είδος οχήματος που δικαιούται να χρησιμοποιεί κάθε αιρετός (επιβατικό, ημιφορτηγό, άλλο), και ποιο είναι το ωράριο ή οι συνθήκες υπό τις οποίες μπορεί να γίνει χρήση;

7.Υπάρχει καταγραφή ή βιβλίο κίνησης για τη χρήση των οχημάτων από αιρετούς; Υπάρχει έλεγχος για τη συμμόρφωση προς τους όρους χρήσης;

Η διαχείριση του στόλου των οχημάτων, τόσο σε επίπεδο προσωπικού όσο και σε επίπεδο αιρετών, οφείλει να διέπεται από σαφείς κανόνες, ισότιμη μεταχείριση και διοικητική διαφάνεια. Η ενημέρωση του Σώματος και της κοινωνίας είναι αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί η ορθολογική και νόμιμη χρήση των μέσων του Δήμου.

Δ. «Καθαρισμός Αυτοσχέδιων Χώρων Απόθεσης Απορριμάτων».

– Είναι ευρέως γνωστό ότι σε δεκάδες οικισμούς του δήμου μας έχουν δημιουργηθεί αυθαίρετα πολλοί χώροι απόθεσης απορριμμάτων, όπου υπάρχουν πεταμένα μπάζα, πλαστικά, γυαλιά και διάφορα άλλα εύφλεκτα υλικά, τα οποία πολλές φορές προκαλούν πυρκαγιές μικρής ή μεγαλύτερης έντασης.

– Δεδομένου ότι βρισκόμαστε στα μέσα της αντιπυρικής περιόδου, με ιδιαίτερα αντίξοες κλιματολογικές συνθήκες,  θέτω τα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Από την αρχή της αντιπυρικής περιόδου έως σήμερα έχετε προβεί σε καθαρισμούς τέτοιων αυθαίρετων χώρων απόθεσης απορριμμάτων; Αν ναι, σε ποιους οικισμούς έγινε ο καθαρισμός, με ποια μέσα και που μεταφέρθηκαν τα απορρίμματα;
  2. Επιπλέον τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε ως δημοτική αρχή, ώστε στο μέλλον να περιορισθούν και να εξαλειφθούν αυτοί οι χώροι;

Συντάχθηκε από: ERKO


erko.gr

Aποτελεί πιστοποιημένο συνεργάτη των Οργανισμών GEA και GRAMMO